پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

بالاترین فروش ۵ سال گذشته سینما در دی‌ ۹۵

سینماهای کشور در دی ماه امسال با رسیدن به رقم 113 میلیارد ریال 41درصد بیش از دی ماه سال گذشته فروش کرده‌اند.

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: سینماهای کشور در دی ماه امسال با رسیدن به رقم 113 میلیارد ریال 41درصد بیش از دی ماه سال گذشته فروش کرده‌اند.

به گزارش آی‌فیلم، با وجود اینکه تماشاگران سینما در دی ماه٩٥ نسبت به ماه گذشته ١٣درصد کاهش داشته‌اند، اما نسبت به ماه مشابه در سال قبل ٤١درصد بیشتر به سینما رفته‌اند.

٢٩٥ سالن سینمای کشور دی ماه ٩٥ با فروش بیش از 113 میلیارد ریال بیشترین فروش در بین ماه‌های مشابه در پنج سال گذشته را رقم زدند.

گفتنی است که در یک ماهه مذکور یک میلیون و ٧٢٠هزار نفر به سینما رفتند.

تعداد ٢٨ فیلم سینمایی در ٥٤هزار و ٩٧٨سانس نمایش روی پرده رفت که فیلم «سلام بمبئی» با فروش٥٠ میلیارد و٧١میلیون ریال، ٤٤درصد از کل فروش سینما را به خود اختصاص داد. رتبه بعدی فروش به فیلم «هفت ماهگی» با ١٠میلیارد و ٥٢٧ میلیون ریال، و ٩ درصد از کل فروش سینما اختصاص دارد.

در دی ماه ٩٥، استان تهران با ٧درصد از کل جمعیت کشور بالاترین نسبت جمعیت و تماشاگر را دارا بوده است.(وضعیت استان‌های خراسان، رضوی، اصفهان، قم، یزد و البرز نیز بیش از میانگین کشوری است و کمترین میزان نسبت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٠,٠٥درصد می باشد).

به گزارش آی‌فیلم، در این میان، سینما ساحل اصفهان با جذب ٤٠هزار و ٣٣٧ نفر و فروش ٢١٣میلیون تومان به‌عنوان کاراترین سینمای تک سالنه معرفی شد و سینما پردیس قلهک تهران گران‌ترین بلیت سینما را فروخت.

استان خراسان جنوبی ارزانترین استان برای تماشای فیلم بود. در این استان به‌طور متوسط هر تماشاگر ٣٤هزار و ٩٨٥ ریال برای خرید بلیت هزینه کرد.

 

میزان فروش ۱۰ فیلم‌ پرفروش دی ماه ۹۵:

سلام بمبئی: ۵۰،۰۷۱،۷۱۷،۲۷۸ ریال

هفت ماهگی: ۱۰،۵۲۷،۱۰۵،۹۹۶ ریال

لاک قرمز: ۷،۱۳۱،۶۹۰،۰۰۰ ریال

جنجال در عروسی: ۶،۲۸۴،۸۳۷،۰۰۰ ریال

چهاراصفهانی در بغداد: ۶،۲۵۲،۴۱۰،۹۹۷ ریال

وارونگی: ۵،۰۲۵،۴۱۰،۹۹۷ ریال

آس و پاس: ۴،۷۵۲،۳۳۱،۵۰۰ ریال

یتیم خانه ایران: ۴،۵۴۷،۸۵۰،۰۰۰ ریال

مشکل گیتی: ۳،۶۶۲،۰۳۹،۹۹۵ ریال

گیتا: ۳،۵۷۰،۴۹۲،۹۹۶ ریال

م ه / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید